födelsedag :)

Ja, tro det elller ej, jag fyllde faktiskt 19 år igår. Snart får vi, som Matilda skrev, faktiskt börja kalla oss "global-damerna". Och om 1 år har jag närmare till min 40-årsdag än dagen jag föddes. Hua. Vi börjar bli lite till åren nu. Hur som haver. Jag har tillbringat min 19:onde födelsedag på jobbet, där jag har sysslesatt mig med allt från att paketera lax till att skära mig på skärmaskinen. Det gjorde ont. Och blödde som skjutton på min stackars fingertopp. Som tur var fick jag ett fint blått plåster som livade upp tillvaron.

Nu så här i början av ett nytt år av mitt liv, ser man ju tillbaka på det gamla året. och när jag sumerar mitt första år som vuxen är det många minnen och känslor som finns med. De flesta alldeles underbara. Det här gjorde jag mitt 18:onde år på planeten jorden:


På min 18-årsdag åkte jag, mamma,
pappa och Hanna till Grekland i en vecka.
Vi solade, badade, sprang på den ursprungliga olympiska banan i Olympia,
spelade in filmer och skrattade så att vi grät. Fy vad roligt vi hade :)


ROMA med skolan. En hiskeligt speciell resa på alla sätt och vis.
Förutom tafsandet på statyer fylldes dagarna av sevärdheter och
kvällarna av drinkar på Hard Rock Cafe.
Teroier om utomjordingar och robotar upptog också en stor del av resan :)


Sälen med Susse, Bina och AK. En galen resa.
Bilden säger väl en hel del? 


Bangladesh. fantastiskt. underbart.
på bilden ser ni mig och Matilda,
läsandes högt ur "Bajsberättelsen"
skriven av allas vår bleka bengal Susanne.


London med mamma och Hanna. Jag älskar London. 
Vi gjorde allt man ska göra när man befinner sig i Europas metropol;
shoppade, strosade i parker, gick på musikal och mycket mer. 
På bilden är jag och mamma utanför Buckingham Palace.


Barcelona med globaldamerna och adoptivbarnen.
Mycket rolig och trevlig resa med en hel del taxiåkande och rödbrända ben :)


Första krogbesöket. (vitryssland räknas inte!)
så här såg jag ut då, liten och oskyldig, vad visste jag om världen? ;)

      
Men kanske är det ändå studenten den 5 juni, som var den största dagen under mitt 18:onde år.
En dag jag kommer att minnas så länge jag lever. Den lyckligaste dagen i mitt liv, hittills :)


Förutom ovan nämda händelser har jag även varit på bröllop, övningskört, skrivt uppsatser, varit på en del fester, fått en till hund, varit på Gotland, jobbat, gråtit, skrattat, blivit förälskad i Johnny Depp, gått på bio ovanligt mycket, läst sista Harry Potter-boken, sytt en flagga och mycket mer. Mitt första år i vuxenvärlden har varit minst sagt fartfyllt och och väldigt roligt! nu ser jag fram emot ett år som jag hoppas blir minst lika kul!

Ha det gott alla globalsystar ute i världen, vi ses snart!
/ Lisa aka Anitra

Kommentarer
Postat av: Majken

Lisa. Thank god att du ocksa har varit i bangladesh, och mycket val vet att man inte har nagon koll pa datumen alls i den har anden av varlden. GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!! En dag efter det aktuella datumet, men ocksa dubbelt sa hjartligt. Lag och tankte pa dig och vara filmkvallar idag, och kande hur mycket jag saknar dig. Vi umgicks himla frekvent precis innan jag akte, och vara edward-imitationer och skratt varmer fortfarande mitt rovarhjarta. Du har allt hunnit med en hel del som 18aring,inte minst i resvag!Har allt en liten bengalisk fodelsedagsgava at dig som jag hoppas kan varma din rov och ditt rovarhjarta(ingen mellan raderna undanstuvad ledtrad, utan bara en ordvits. det ar inget rov-relaterat.), sa som du varmer mitt aven de dagar vi befinner oss pa olika sidor av jordklotet. hur firade du? nu har tuhin och jag allt uppdaterat internetfjongen, sa nu kan jag hanga desto mer har. och AH vad jag skrattade nar jag sag rov-bilden.... salen var sanslost pa bade de mest hemska och de mest komiska satt. forsokte precis forklara for tuhin. det gick inget bra. grattis igen alskade du! du ska veta att du ofta finns i mina tankar. dar smeker du oftast statyer. PUSS och grattis min Anitra!

2008-07-26 @ 14:21:14
URL: http://globalfamily.blogg.se/
Postat av: AK

Lisa min nyponros, du är den strålande solen. Och lika vacker som månen. Sicken tur att du har mej som kan leda dej i detta nittonåriga liv.

2008-07-26 @ 22:53:10
URL: http://annacarinc.blogg.se/
Postat av: global-tilda

Lisen! Grattis igen! Vilket underbart inlagg! Ah vilka minnen det manade fram, vi har delat sa mycket vi globalsystrar under det har aret! Tillsammans med det lilla extra tillskottet till familjen sa klart. Ett riktigt pangar! Men jag tror att vi kommer ha en hel del aventyr framfor oss ocksa! Kanske det forsta blir i London i host da vi samlas alla igen efter nagra mander utan varandra.. Det ser jag fram emot! :D

2008-07-27 @ 21:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0