Hit med lite farligheter, jag har väntat länge nog nu!

...Imorgon kommer jag...

Det är 1 dag och 18 timmar tills jag landar i Bangladesh. Jag har inte packat. Fast jag har färgat mina ögonbryn, och trots att jag just nu mest ser ut som en clown övertygar jag mig om att jag kommer bli rykande het när färgen bara lagt sig lite lite..

Imorgon bjöd jag min globala familj+släktingar på avskedsmiddag. Det bjöds på den, förutom nudlar, enda rätt jag behärskar; ugnsgratinerade tortellinis. Vi målade mustascher på våra fingrar och skrattade åt Matildas imitation åt mr napkinhead. Vi skrattade också minst lika högt när Matilda satte coca cola i halsen. Det gjorde inte Matilda..

Och herregud.... Imorgon åker jag. Resan jag har planerat i ett halvår och som hittills mest känts som en dröm har plötsligt smugit sig på mig bakifrån och överraskat mig totalt.

Jag lider av ordtorka och resfeber.

/Susanne (Bifogar en vacker bengalisk bild av global-fotografen Tuhin)




Kommentarer
Postat av: global-tilda

åh susanne! tänker på dig och hoppas att du har det bra! använd alla bangla-fraser du lärt dig. gör inget alltför knasigt så länge det inte är något som gör dig till en bättre människa.



nåväl. nog med förmaningar! ha det ha underbart kul och passa på att bekant dig med allt du stöter på i den bangladeshiska kulturen. hälsa alla jag kan tänkas känna. var lika duktig på att njuta och ta till vara på alla magiska stunder som vi var förra gången.



älskade global-dotter, längtar redan efter dig!

2008-07-03 @ 18:53:24
URL: http://globalfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0