Historien om hur jag kom med i bengalisk tv.

Det ar inte varje dag en utlanning, en bidashe, skanker Bangladesh ett besok; och det marks. Det vet alla ni som var dar sist.. Det var inte sallan mobilkamerorna ogenerat trycktes upp i vara bleka ansikten nar vi promenerade gatorna fram.

For ungefar 10 dagar sedan gick jag och Tuhin pa en fotoutstallning, mest for att se om fotona han hade skickat in till utstallningen hade kommit med. De hade de inte. Men utstallningen var trots det fantastiskt bra, och jag fick se annu fler sidor av Bangladesh an vad jag trodde landet hade. Dar traskade vi runt, Tuhin och jag. Jag latsades vara djup, medan han var det pa riktigt. Han traffade nagra fotografvanner, och eftersom det var himla trevligt fortsatte jag traska omkring och se fasinerad ut av alla vackra fotografier. Och fortfarande latsas vara djup. For visst ar det bara djupingar som besoker fotoutstallningar? Nar jag som bast stod och beundrade ett foto pa tjurar som stangades, anade jag i ogonvran hur en nyfiken bengal stod med en gigantisk kamera i hogsta hugg. Jag tankte att jag later honom ta sitt nedrans foto, sa kanske han glad och nojd lamnar mig ifred. Men nar den vuxna men trots det omoget patrangande manniskan ungefar 30 sekunder senare FORTFARANDE stod i min ogonvra och hangde kunde jag inte lata bli att vanda mig om och undra vad manniskan holl pa med. Min sura min mottes inte av vilken kamera som helst; utan en filmkamera!

Jag promenerade lugnt och sansat till andra sidan korridoren, varpa mannen dramatiskt springer efter mig fortfarande med en gronblinkande filmkamera i hogsta hugg. VAD I HELVETE; sager jag tjurigt pa svenska, och flyr darifran till Tuhins trygga ring av fotografkamrater.. Efter den dagen tankte jag inte sa mycket mer pa det, anda tills igar nar Piya (Tuhins kusins flickvan) sa att hon hade sett mig pa en av Bangladeshs 5 nationella kanaler, springa omkring pa en fotoutstallning. Men varfor sag jag sa arg ut, undrade hon.. AH, vad jag skrattade!!! Och ah, vad jag envist ska se glad ut nasta gang en bengal med filmkamera narmar sig..


Viktiga saker som har hant:
*We went to Lalbagh fort in old Dhaka, and took BEAUTIFUL pictures! (or...Tuhin did) There, we met a blogger who wanted pictures of us for her blog. So.. we took one of her and me as well, for this blog. ;)
*I got the results for university application. If I want to, I can become a physiotherapist student in Vasteras this fall!
*We're back in Savar after being in Dhaka since last thursday. I became ill, so we had to postpone going back to Savar and CRP.
*Jag har fatt ett myr(!)bett pa mitt ogonlock.
*It turned out that Tuhin can fit my whole fist in his mouth, after a whiles research..



Kommentarer
Postat av: peggy

LIsa! glomde skriva i mejlet att jag har fyndtat snygga klockor for 10 kronor styck. vill du bestalla nagon? vill nagon annan? matilda, emelie, linnea? sag till om ni onskar er nagot speciellt! typ lkockor for tio spann. PUSS!

2008-07-16 @ 19:09:00
Postat av: global-tilda

En klocka vore la himla trevligt! Men susse, vilken historia! haha jag skrattade högt när jag läste om ditt tv-framträdande! det vore guld värt att få se det :) är allt fortfarande bra? jag hoppas på det! själv lämnar jag vackra sommarsverige kl 3 i natt och flyger till london. i morgon förmiddag vet jag hur min nya familj är...! ska man skratta eller gråta?! jag är livrädd, men det blir väl bra det med då man vant sig, är väl så med det mesta. ta hand om dig älsklingen min! stor kram från matilda!

2008-07-16 @ 21:53:06
URL: http://globalfamily.blogg.se/
Postat av: global-tilda

Förresten! Jag har gjort en london-blogg, mittlondon.blogg.se! Jag ska definitivt inte svika globalfamily, men londonbloggen blir lite mer som en dagbok under au pair-tiden så vänner och familj kan ha lite koll på vad jag pysslar med. Har dock inte koll på hur snäll familjen är då det gäller att låna ut datorn, men jag hoppas att de är riktigt snälla så att global-tilda kan vara riktit aktiv på globalfamily också! Ha det fint alla globalsystrar! puss på er alla

2008-07-16 @ 22:04:18
URL: http://globalfamily.blogg.se/
Postat av: Peggy

ah. vad kul och trakigt pa samma gang. Kan du inte london-blogga pa globalfamily? Det ar ju globalt som sjutton! Naval. ohppas du later mig skriva en gastkronika narjag skankt maitldas london ett besok;) kanske traffar du din vardfamilj i denna sekund.. SA nyfikne pa hur dom ar.. Hall mig uppdaterad i den grad du kan pa mitt bangla-nr! Var himla kul att fa ett sms idag. Jag tjurade ne stund idag, och da fick tuhin mig att skratta och le genom att visa lisas "perfect au-pair"video. Da tankte jag pa dig. Och lisa. haha! Matilda. Jag litar pa din vardfamiljsensor.. de kommer vara UNDERBARA! Kanske inleder du ditt livs romans med den lackra pappan i familjen? Det tror jag, tralala! PUSS till min lelle englandska spice girl-aupair.

2008-07-17 @ 13:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0