Varför är Susannes badrum så vackert?

I söndags invigde jag familjen Qvists nya badkar. Min ljuvliga kandelaber hade fått ta plats på badkarskanten, och jag viftade med rödmålade tånaglar och skumtäckta fötter i dess flammande sken som speglade sig i kakelplattornas glansiga yta.

Vi har norra europas snyggaste klinkergolv. Och jag drejade imorse.. Det gick rätt bra, efter det att jag efter 1 timme till slut gav upp och fick hjälp av min lärarinna att centrera min klutt. Efter det gick det som en dans!! Tyvärr slutade vi ungefär 5 minuter efter det... Men jag ska fortsätta drejningskonsten på måndag! Om jag blir bra kanske jag kan charma karlar med mina drej-skills. Jag skulle behöva en karl. En vackert drejad kruka med.
/Susanne (jag infogar en bild på glada baddräktspinuppor från ett glatt, svenskt 50tal! De får symbolisera min mormors snygghet under samma tid. Jag generationsintervjuade henne igår.)

image19

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0