En afton färgad av mousserande vin och buggdansörer.

Åh. Vilken afton! Jag var askungen, och försvann mystiskt ur min buggdansörs armar precis innan han insåg att min eminenta dans och mystiska fasad var just inget annat än en fasad. Egentligen är jag tråkig och förutsägbar.

Nu sitter jag och svettas och har ångest över psykologiuppsatsen jag egentligen borde vässa på. Varför tycks livet alltid väga upp en snyggdag med en fuldag? Som tur är har bara mina föräldrar sett min svettiga tonårsnuna idag. Tillsammans har vi skruvat upp badrumsskåpet. Det blev ljuvligt! Om jag sträcker upp handen när jag ligger i badkaret kan reflektionen av mina fingertoppar vinka tillbaka till mig i spegeldörrarna på andra sidan badrummet.

Vårat badrum är min bebis. Tyvärr planerar mamma och pappa besudla de vackra klinkerplattorna med två röda mattor. Jag hatar badrumsmattor. Men gillar fönsterbräden. Ett sådant ska vi också ha. Vårat badrum kommer bli en regnskog fylld av växter som skyddar badrummet och våra nakna kroppar från grannarnas lystna blickar och superkikare.

/Susanne. Buggdansarinna och svettig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0