Den stora frågan...

HEJ DU HÄNGIVNA LÄSARE!

Idag tog våra klassföreståndare Eva och Petronella upp frågan om vi ville korta ner vår Bangladesh-resa med 3 dagar. Vi fick skriva vad vi tyckte på lappar som vi sedan lämnade in till dom. Så nu är den stora frågan; kommer vi att åka hem tidigare eller ej? Själv vet jag inte riktigt vad jag tycker, men självklart vill jag få ut mesta möjliga av resan, så några dagar "extra" spelar ingen roll. YES, WE'RE GOING TO BANGLADESH! =)

Idag har jag också gratulerat Sabina, min vän som fyllde 18 år. Hon och jag ska åka på Transibiriska järnvägen till Kina till Australien till New Zeeland till USA. Det är vår plan i alla fall, haha  =) Det är väldigt globalt, det må jag säga =)

För övrigt sitter jag och sliter stenhårt med att försöka lära mig det omöjliga ackordet G på gitarr. För imorn är det "Lille katt", "En liten båt" och en pippi-sång som jag inte kommer ihåg vad den heter som ska ljuda från lokalen på Studiefrämjandet. Funderar på att önska mig en egen gitarr i julklapp, vore ballt med en alldeles egen.

Imorn är det biståndsdiskussion och jag har inte läst klart alla kapitel i böckerna. Men jag ska hinna läsa innan lektionen imogon. Jag kan trösta mig med att jag i alla fall läst alla texter i temadokumentet. Det måste jag ju ha nån nytta av.

Vi (jag) har sjukt mycket att göra i skolan nu. Egentligen är det inte så mycket, men när man har rester i 3 ämnen blir det lite för mycket. Jag vet att det är mitt eget fel, hamnade efter när jag var i Belarus och hann inte arbeta igen det. Men jag har hellre rester i skolan än är utan den upplevelsen, så det är bara att bita i det sura äpplet, som Napoleon sa ;) Infogar föresten en bild från Vitryssland, nu när det ändå kom på tal.

image21
högst upp fr. vänster: Jenny, XL, Linnea, Micke, Vita, Vika.längst ner fr. vänster Ulla (Ola), "Vovva", Hanna, jag, Rasmus och Erik.

Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: Catta

Vilken fin bild!
Jag har också massor att göra, ligger visserligen inte efter i något men jag är sjukt petig med allt. Jag blir aldrig nöjd.
Spelar du akustiskgitarr eller elgitarr, har själv spelat akustisk i flera år. Dumt nog köpte jag en gene gitarr precis innan jag slutade. Har alltså en rätt fräsch gitarr som bara hänger och skräpar.

2007-10-18 @ 07:30:16
URL: http://www.livsstyrka.blogg.se
Postat av: Peggy

Fortsätt spela Catarina! Låt inte gitarrlektionernas frånvaro stoppa dig. Alla älskar vi att göra musik. Speciellt global musik.=)

2007-10-19 @ 21:42:31
URL: http://globalfamily.blogg.se
Postat av: Flisa

Jaha, är den till salu måntro? =) /Lisa

2007-10-20 @ 10:17:00
URL: http://studioline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0