Sagotant och smartskaft

Snart ska jag stryka min vita skjorta och hålla körkonsert till, allas vår sagotant, Astrids ära. Trots att det vore coolare och mer avvikande att inte falla för hennes tant-charm så måste jag säga att jag är svag för Astrids verk. Hon förtjänar helt klart en nystruken skjorta. Olle Hellbom med, som har gjort böckerna rättvisa i svårt vassa filmatiseringar.

Jag letade efter en vacker bild på Astrid, men fann till min besvikelse att hon oftast såg svårt syrlig ut på kort. Kanske sög böckerna upp all hennes livsglädje? Kvar blev iallafall..... EN EINSTEIN! Astrid är verkligen allt i ett.. Iallafall utseendemässigt. Ungefär som ett kinderägg. Fast rynkigare.



()

Kommentarer
Postat av: matilda

haha likheten är ju slående!! och jag klandrar dig inte, jag faller precis lika hårt för astrids tantcharm! pussel o kram

2007-11-16 @ 09:29:51
URL: http://globalfamily.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0