pa ett svettigt internetcafe i nairobi

Jambo!
Jag ar nu inne pa vecka 2 i Nairobi, Kenya, dar jag tillsammans med Madeleine delvis arbetar med mitt projektarbete. Det ar riktigt varmt nu, sa vi ar glada for att det finns vatten i poolen, det gor det inte alltid. YMCA dar vi bor ar mycket spartanskt , men oh sa hemtrevligt! De dagar som vi hittills har spenderat har vi tillbringat pa barnhemmet och skolan Children's Garden, som ligger i slumomradet Kawangware. Dar har vi hjalpt till med de dagliga rutinerna, lekt med barnen och intervjuat flera barn och forestandaren Moses Ndungu. Vi har aven filmat och fotograferat allt. Sa vi ar pa G!

Sedan har vi besokt Jane Rwagas babycenter. Vansinnesfarden dit bestod av Matatu, som ar en liten minibuss dar det klams in hur manga som helst, det var mitt i rusningstrafiken, men det hidrar inte matatus att ta sig fram. De korde i dikena, upp pa trottoaren och mellan filerna, allt i hog fart. Dessutom med en ljudvolym pa musiken som var sa hog att man blev helt snurrig! Helt otroligt!

Sedan fick vi motorcykelsskjuts sista biten, utan hjalm i hog fart pa vagar fulla med hal, och folk titade sa ogonen holl pa att trilla ur, det var inte varje dag nagra vita tjejer akte motorcykel dar, det marktes. Men kul var det!

Nu haller vi pa att forbereda julafton, som vi ska fira pa Children's Garden. Vi har kopt getter och honor och hur mycket mat som helst. Alla barnen ska fa ata sig matta pa julafton!

Den 27-29 aker vi pa safari i Masai Mara, 30 mil bort fran Nairobi och det kan nog bli en spannande resa, minst sagt..!

 Ta hand om er sjalva och varandra!
En stor solig kram fran Nairobi och Matilda

Natumaini tutaonana tena mapema! Kwaheri!

Kommentarer
Postat av: Peggy

Jag tyckte inlägget innehöll för lite nakenberättelser. Fast det var spännande att höra vad du har för dig down there, min globalmor! I strängnäs är allt som vanligt. Jag super mig full och tvingar glasögonprydda poeter att kyssa mig.

2007-12-26 @ 21:31:47
URL: http://globalfamily.blogg.se
Postat av: Lisa

Globalsyster! Kul att höra hur ni har det där nere! hoppas getterna och hönorna smakade bra :) I Sverige är det som det brukar. regn, regn, regn. och grått. vi ses snart!

2007-12-28 @ 00:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0