Min tid på Hornudden är slut för denna sommar

Nu har jag slutat jobbet, så nu är det välförtjänt slapptid som gäller! I fredags plockade jag och Emelie våra sista tomater och även om vi har haft en rolig tid på Hornudden så är det väldigt skönt. Om ni läser DN kanske ni såg helsides-reportaget om Hornuddens trädgård utanför Strängnäs?! Det är ett vansinnigt trevligt ställe, där det odlas underbara grönsaker, så som tomat i alla möjliga färger och former, gurka, sallad, chili, paprika, men även örter och bär. Allt är helt ekologiskt och smakar himmelskt!

Det är verkligen en idyllisk arbetsplats för det ligger precis vid sjön, i en skyddad vik, på en udde, (man kan alltid ta ett dopp!) där finns söta kattungar, nybakat bröd till fikat och underbar lunch varje dag. Men det bästa är ju alla roliga personligheter som arbetar där, de är i alla åldrar och från världens alla håll! Karin och Mats som äger Hornudden är medlemmar i en volontärorganisation, så under senaste året har det varit underbara människor från Sydafrika, Polen, Costa Rica, Nigeria, Brasilien och Grekland! Så det blir bra engelskträning för alla!

Heja EKOLOGISKT får bli min klämmiga abslutning denna gång, man blir verkligen inspirerad efter att ha tillbringat tid på Hornudden där vikten av att handla ekologiskt ständigt predikas!

Eko-global kram till er alla!
~Global-tilda

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0