Bye bye, Matilda´s childhood!

Matildas sista kväll som snorunge blir en data-fri sådan. Hennes dator har tagit semester, och globalbloggen sörjer den temporära frånvaron av hennes glittrande inlägg..

Matildas leende är det bredaste och hjärtligaste av leenden. Hon är en cowboykvinna och blir aldrig arg när man kallar henne sexpolice. Matildas vänner är hennes fikusplantor, som hon vattnar och sjunger för och ställer i soliga fönster. I hennes närvaro finns man.

Matilda luktar aldrig svett. Hennes hår är aldrig smutsigt. Hon är globalarnas gnistrande solstråle och regnbågsdiamant! Möjligtvis är hon ännu vassare när hon vaknar som fullfjädrad kvinna imorgon. Det får morgondagen utvisa..

Tänk att man över en natt kan bli mogen nog att dricka sprit, gifta sig med en man som föräldrarna egentligen hatar, och köra över folk med bil.. Matilda kommer kunna hantera sina nya rättigheter med stil och finess. Liksom de flesta andra globalare klär hon utmärkt i trosor på huvudet! /Susanne. Matildas essäkompanjon och globalpartner!

image71

Kommentarer
Postat av: Peggy

Matilda, lilla matilda.. vem är väl som du? ingen i hela världen!!

2007-11-08 @ 13:25:52
URL: http://globalfamily.blogg.se
Postat av: anna gröt

min lilla lilla matildus! hur mycket har jag inte upplevt med dig, min allra käraste yoko. vi har slagits, vi har imiterat elvis och skrattat så mycket att vi näästan kissat på oss! mitt liv hade varit bra mycket tråkigare utan dig som alltid kan skina upp min dag! ibland kan jag sakna grundskolan bara för att vi hade så sjukt roligt! ha sönder fysiksalen, flirta med träslöjdsfredrik och få pierre (ja, henriksson :P) att fråga läraren om han är pilsk! I love you forever, I could walk for a life time, just to be with you. And it will be hard, but if you want to, for you I would learn to fly!
älskar dig förevigt, sweet yoko! pusspuss
ps. vi måste gå ut nån gång! var på världens roligaste ställe igår, baba sonic på söder, massa sköna original, du skulle gilla det!=). ds.

Postat av: Peggy

Matilda! du har aldrig berättat att du känner john lennon.. han är den vackraste jag vet. hälsar du honom det?

2007-11-08 @ 21:25:37
URL: http://globalfamily.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0