en lördag fylld med recensioner och talskrivningar

12 dagar kvar. och på fredag sätts betygen, så nu är det stressigt! men jag har ändå lyckats skriva två recensioner och filat på mitt argumenterande tal. ganska nöjd. (man kan va nöjd med så mycket)

dock känns globalvardagen lite ljusare nu när man snart kan skymta studenten bakom hörnet. Min studentmössa ligger på hyllan i mitt rum och provas med jämna mellanrum. varje gång jag ser den på mitt huvud känns det så himla konstigt men jag blir samtidigt så himla-jätte-enormt glad :) tänk att det är vår tur nu, äntligen!

fredagen tillbringade jag och Majken med att sy vår klassflagga. det var några jobbiga 5 timmar utan energi. tillslut blev den nästan färdig, bara ramen som saknas och den ska vi kanske sy i morgon, mellan allt pluggande. tror den kommer bli riktigt fin när ramen kommer på. det enda irriterande var att silvertyget är nedrans jobbigt att få rakt, men på något sätt löser jag och majken det. vi är ju trots allt proffs på detta nu.


  min älskade mössa som jag får bära om 12 dagar

 in action. så här såg matbordet ut hemms hos familjen Pettersson när klassflaggan syddes

  ett smakprov. jordglob med en 3:a på :)

Nej, nu är det final i den halvglobala (europeiska) musiktävlingen. ska kika.
~ Anitra


Kommentarer
Postat av: Peggy

ack, min anitra. det jobbades hårt i fredags, och resultatet blev bajsljuvligt. iallafall det jag har sett hittills.;)

2008-05-25 @ 01:26:56
URL: http://globalfamily.blogg.se
Postat av: global-tilda

å det verkar som om vår klassflaga kommer bli succé! vackert jobbat töserna mina!

2008-05-25 @ 18:56:00
URL: http://globalfamily.blogg.se
Postat av: Lillmajken/majken junior

Gud vad den ser fin ut flaggan:) Kommer platsa utmärkt bredvid våran där nere i entréen om ni inte ska ha den uppe på 3-e våningen
puss

2008-05-27 @ 19:00:55
Postat av: Peggy

Kul att bloggstatistiken går uppåt.. vi måste tillfredsställa våran globala läsarkrets med något riktigt, riktigt globalt snart. enligt rykten kommer tuhins efterlängtade gästkrönika snart snart snart!

2008-05-27 @ 19:11:00
URL: http://globalfamily.blogg.se
Postat av: global-tilda

vad kul!! ja den är verkligen efterlängtad! Det kan du hälsa.

2008-05-27 @ 20:28:40
URL: http://globalfamily.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0