mitt i natten

Kom för en stund sedan hem från en trevlig afton hos Susanne. Vi tittade på "Mona-Lisas leende", åt popcorn (och kärnor) i massor, och pratade Bangla-minnen. Många minnen och många skratt. Med Susanne har man alltid trevligt :) Dagen tillbringades i en mörk kyrka, där jag ensam satt i 5,5 timmar och tjänade storkovan. Ganska värt det, men måste verkligen skaffa en spännande bok att läsa till nästa helg, då jag jobbar där igen.

Den kommande veckan är fylld med arbete på ICA, men imorgon är jag ledig och ska hinna med många saker. Har bokat in en helkropps-massage, ska köpa en bok, betala en bok, hinna plugga lite teori och ta det lugnt.

Eftersom Matilda, i inlägget nedan berättade hur hon ska spendera närmsta tiden tänkte jag göra det samma så att ni, trogna läsare, vet vad som händer. I sommar ska jag jobba på ICA, vara ledig en vecka, eventuellt tillbringa en helg på Gotland och förhoppningsvis hinna med att sola och bada lite. Hösten är lite oklar ännu, men vet att det i alla fall ska tas körkort och åkas till London på en kort visit, där global-mor och adoptiv-global-syster ska vara i ett år. Oavsett vad som väntar är jag övertygad om att sommaren och hösten kommer bli spännande.

Nej, nu ska jag återgå till Gilbert Grape och hans äventyr och drömma om bättre dagar, fria från oro angående vad som komma skall.

/ L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0