Dagen innan allvaret

Imorgon börjar jag jobba på ICA. Känns så vuxet. Nu kan jag på allvar säga att jag ska till jobbet, nu ska jag ju faktiskt göra något när jag jobbar (till skillnad från mitt tidigare och andra jobb). Är lite spänd, hoppas att jag mår bättre imorn än idag, för min hals är verkligen inte i det bästa skicket. Oavsett hur jag mår ska jag skiva skinka och grilla kycklingar för fulla muggar. Men något som faktiskt gör mig ännu mer nervös är CAE-provet som jag, Emelie och Matilda + några till ska skriva på onsdag. Det börjar klockan 9 och slutar 16. Det blir som högskoleprovet i repris, fast mer allvarligt (det här provet kostar ju för sjutton 800 kr!) Efteråt ska vi förhoppningsvis äta mat ute någonstans i Stockholm.

Igår tillbringade jag och Susanne kvällen med en picknick på Abborberget, med sockerdricka och överbliven studenttårta. Riktigt trevligt :) Jag hade min röda picknick-väska, filten och muggarna som jag fick av mina kusiner i studentpresent. Det var en riktigt lämplig present till mig eftersom jag älskar picknicks. Efter picknicken gick vi hem till Susanne där vi tittade på halva Pirates-filmen (2:an) innan jag cyklade hem med ett tempo värdigt en tävlingscyklist. Jag är världens bästa amatörcyklare om jag får säga det själv.

Lev väl, lev globalt
Edward aka Lispet

Kommentarer
Postat av: Peggy

hahaha, vadå "göra" nåt? jag har sprungit runt som en tok i kyrkan idag kan jag allt berätta, och lärt mig allt mellan himmel och jord. ;) och fick till och med se kyrkbiblioteket, när jag frågade snällt.. KUL! HAJ!

2008-06-09 @ 18:55:51
URL: http://globalfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0