Halsning fran en myggbiten Susanne..

Lisa. En hemlighet ska jag allt beratta for dig. Meningen med livet ar en myt.

Mycket har hant sen sist jag och Tuhin skrev varat forsta inlagg fran Savar. Idag ar det bengalisk helg, och eftersom vi jobbade halvdag pa CRP igar akte vi till Dhaka senare pa dagen. Idag vaknade vi klockan 3(!) och kande oss antligen utvilade.. Innan vi akte till Savar brukade vi ga och lagga oss vid tre pa natten, och vakna ett. Men sen vi borjade jobba pa CRP har vi gatt och lagt oss 3, och vaknat sex. Valdans ohallbart, men hittills ocksa ratt oundvikligt. Vi kommer hem halv 6 om dagarna, och ska tvatta och laga mat, och sitta pa taket nar det ar stromavbrott i tva timmar.

Det ar himla mysigt att bo i varat bengaliska kollektiv i Savar, men det har nagra fa baksidor.
1. Folk stirrar mer an i Dhaka. Jag har blivit ratt immun numera, men tror absolut att det ar jobbigt for Tuhin.
2. Det finns kackerlackor i koket. Varje dag diskar Tuhin, och jag star pa en pall mitt i koket och trampar och kampar for att vara ett trevligt sallskap. Jag tror dock detta ar till stor underhallning for de andra familjerna som delar kok med oss, sa ett helhjartat minus ar det inte.
3. Myggbett. Vilket ar himla konstigt, eftersom jag aldrig har sett nagra myggor. Vi har myggnat, och overdoserar myggmedel, men inget hjalper. Mina fotter ar spektakulart prickiga.

oj. Nu ska vi tydligen aka hem. Ugglar hemma hos Tuhins van.

Mamma. Om du vill far du garna ringa en svang.

Hoppas allt ar bra dar  hemma!!!!!!!!!!!!!!!!! pusspusspuss

Kommentarer
Postat av: emelie

susanne! Har kommit in på lingvistikkursen i stockholm!Så i höst blir det utgång med issa och mischa å resten som e kvar i stan. Hoppas att allt e bra med händer å fötter..PUSSSSS

2008-07-13 @ 16:36:42
Postat av: global-tilda

Först och främst EMELIE! GRATTIS!! =D Vad roligt, är så glad för din skull!!



Susilull! Det verkar som om ni har det fint i ert lilla bengali-castle-kollektiv! Har ni sett på Ronja än?! Vad tyckte han i så fall? Känns det som om du har varit där länge eller har tiden gått fort? Vad äter ni för något? Vad tyckte han om nudlarna?



Jag tänker på vår sista kväll ibland och då längtar jag verkligen lite extra efter dig, menmen, det ska banne mig bli fler sådana kvällar! Ta hand om dig bengali princess min!!

2008-07-13 @ 23:22:24
URL: http://globalfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0