Rapport fran London

Nu har jag varit en vecka i London dar jag arbetar som au pair. Det kanns dock som om jag har varit har en manad! Men jag trivs bra och borjar nu lara kanna familjen bra och slappnar av mer och mer. De ar riktigt laid back vilket underlattar! Tjejerna jag tar hand om heter Anna och Mia och de ar 3 och 6 ar. Extrema trotsaldrar! Bada har valdigt starka viljor, men oftast ar de pa bra humor och de ar de sa anglar som ar mysiga och roliga att leka med!  Stadsdelen heter Woodford Green och ligger i nordostra London. Omradet och huset ar riktigt brittiskt och mysigt!

Forsta veckan hade bada foraldrarna semester och jag fick komma in i allting i lugn och ro. Jag ar ledig fredag, lordag och sondag och min forsta lediga helg spenderade jag pa upptacktsfarder i London. Jag akte till Notting Hill och Portobello Market, Covent Garden, Hyde Park och Speaker's Corner och Regent's  Park.  Pa nagot mirakulost satt ar min forsta lon sparlost forsvunnen.. men men forsta helgen far man val unna sig att lyxa till det en aning.

Denna veckan ar jag ensam med Anna, Mia ar hos sin gammelmormor. De har sommarlov till borjan av september. Vi har redan hunnit med besok i badhuset, bibliotekets barnforestallning, dockteater, manga parkbesok och mycket pysslande hemma.

Jag valkomnar hela den globala familjen plus ovriga att komma over nar helst det onskas! Jag ar som sagt ledig frdag, lordag, sondag sa jag har ofta tid att gora nagot spontant globalt! Jag har inte hunnit fixa engelskt nummer an, men ska gora det i helgen sa da ska jag meddela det har.

Jag har aven en Londonblogg dar jag bloggar om livet som au pair i London. Men jag ska definitivt inte overge Globalfamily!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0