Hemma från Bangladesh..

Och trött efter en 28 timmars resa hem.. När jag gjorde bokningen tänkte jag; "jaja, bara jag kommer dit så får hemresan se ut hur den vill." Vilket innebar en 5 timmars väntan i Doha, och en 8 timmars väntan på Heathrow. Nu har alla ord runnit ur mig, så jag hoppas att det gamla ordspråket "en bild säger mer än tusen ord" fortfarande är i tiden och väljer istället för att försöka komprimera alla intryck i en lång text, förgylla globalfamily med ett litet bengaliskt bildspel..



Det blev en del.. men alla minnen är mig lika kära.

Hoppas vi ses igen, Bangladesh.
/Susanne


Kommentarer
Postat av: Anitra

åh vad kul att få se bilder! haha, ni träffade Musta! han gör sig alltid lika bra på kort ;) längtar som 17 efter att få höra om allt!

2008-08-13 @ 18:59:26
Postat av: globaltilda

Ah vad fina bilder! En del ar verkligen vackra som foton, rent artistikt sett! Och du ar fantastiskt vacker, sarskilt pa en del dar du har snygg sari/shalvar kamez och atminstone nastan smalter in bland allt bengaliskt! Jag blev verkligen jatteglad nar du ringde idag, det var kul att hora din rost efter sa lange! Vill absolut hora mer om Bangladesh, har en kansla av att dar finns hur manga berattelser som helst att hamta! KRAM and feel free to give me a call!

2008-08-13 @ 22:00:10
URL: http://mittlondon.blogg.se/
Postat av: Peggy

duuuuu.. Den sista telefoninbjudan kommer du allt ångra. jag kommer nämligen ringa VARJE kväll och prata urlänge. nej. fast då och då kommer jag nog ringa. ;) som ikväll t ex, eftersom gårdagens 26 minuter inte alls räckte tycker jag. Hoppas det går bra! vi har ännu inte pratat igenom varken london eller bangladesh ordentligt, även om det nog kommer ta ett bra tag innan vi gör det. Idag väntar jag på ett himla viktigt mejl.... från sri lankianen! jag frågade rakt ut igår om han behövde en rumskamrat, och om han gör det då flyttar jag banne mig till london snabbare än borka släpper sin första morgonfjärt. Jag tänkte anmäla mig till nån personlig asistent-firma idag, och jobba en månad eller två om jag är önskad. sen skulle jag faktiskt gärna flytta till london eller någon annanstans, om allt med huset funkar bra. tur att vi länge delat en englanddröm, annars skulle man nästan kunna tro att jag är en härmapa! ;P

2008-08-14 @ 11:16:03
URL: http://globalfamily.blogg.se/
Postat av: global-tilda

JAA! Det skulle vara sa himla roligt! (Apigt eller inte, det skulle vara jattekul! fast det ar klart, jag vet ju att det bor a british lady in you!) Hoppas du far besked fran sri lankianen snart! Vore ju himla festligt om vi till och med skulle bo i samma stadsdel, det ar inte sa jattestort har, sa det skulle vara nara! haller alla tummar jag har!

2008-08-14 @ 12:40:52
URL: http://mittlondon.blogg.se/
Postat av: global-tilda

ps. ring pa du bara! ;)

ds.

2008-08-14 @ 12:41:47
URL: http://mittlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0