En dimmig torsdagsafton i Oktober.

Är dimma rök, eller är det mikroskopiska regndroppar som är för lätta för at sjunga till marken och istället bara virvlar omkring på måfå ovan våra huvuden?

Jag har precis promenerat hem från kören genom ett dimmigt Strängnäs. Jag försökte tigga skjuts av ensemble-fredrik, men jag tror han jag trodde att jag skämtade? Hur som helst så skulle han åt andra hållet och sa att om jag skulle till Tosterön vore det ju dumt att åka med en bil som skulle åt mariefredhållet. Jag skrattade dumt, och gick därifrån.

Idag var det lära känna-dag oss friendsare på thomasgymnasiet emellan. Jag var med i planeringsgruppen och har de senaste två veckorna klurat ut aktiviteter för att föra oss friendsare närmare varandra... Fast idag när det gällde kände jag mig som en riktig tönt. Jag var en klämkäck arrangör som med pipig och darrande röst skulle presentera diverse aktiviteter. Tur att jag är med i friends, där töntar accepteras sin töntighet till trots. Fast jag har ändå hört att tönt ska vara väldigt 07? Jag får komma på nånting coolare som jag kan vara 2008. Student? Oskuld? Kär i en bengal och lycklig och pirrig i magen?

Jag och min bengal ska dreja krukor ihop som vi säljer på den lokala marknaden varje söndag. När krukorna blir misslyckade och ojämna skrattar vi bara och kallar dem konstverk.

/Susanne. En numera erfaren 18åring, som förövrigt ska ut på sin första lagliga krogvisit imorgon;)


image34

Kommentarer
Postat av: Peggy

herregud. vad många oförståeliga meningar mitt inlägg innehåller. är jag trött och dum i huvudet? det tror jag.

2007-10-25 @ 20:05:54
URL: http://globalfamily.blogg.se
Postat av: Tom

Du och dina krukor. Jag ser dig framför mig, när du drömmer dig bort till din drejarverkstad. Du sitter naken och låter foten pendla på pedalen för att få drejbordet att spinna, nynnar den vackraste visan och drömmer dig bort till något annat du vill göra.

/En fortfarande ung kille utan minsta visdom eller erfarenhet av livet vi "lever"

2007-10-25 @ 20:11:34
URL: http://tomgraf.blogg.se
Postat av: Ð

Ska tönt vara 07? Borde ju du vet,a gumman. :P Förresten, är det nåt som är 07 är det väl att blogga... sa han som knappt vet vad det är. Trist det där med att du fick gå hem genom ett dimmigt stränkan, ring mig nästa gång så kommer jag flygande med Porschen.

/Din

2007-10-25 @ 20:22:11
Postat av: Peggy

Skulle förresten bilden jag bifogade i det här inlägget bli en bra profilbild? Istället för våran söta hippie?

2007-10-25 @ 22:03:08
URL: http://globalfamily.blogg.se
Postat av: Lärardaniel

Vilekn underbart fantastiskt intressant roande oroande givande insiktsfull rolig spännande läsning er blogg är!

Om jag får lov att använde den som medium till övriga klassen en gåg så gör jag det nu och det efter ett samtal med en kollega.

Jag åker med till Bangladesh, självklart, vem vill missa en sådan fantastisk resa med ett sådant fantastiskt sällskap?

Må väl och lev hårt!

2007-10-26 @ 19:51:26
URL: http://danielslararblogg.blogspot.com/
Postat av: Peggy

Det var ett moget beslut, Lärardaniel. Vem vill inte fira sin 30årsdag med 22 finniga ungdomar bland lotusblommiga dalar? =) Skönt att du tog ditt lärarförnuft till fånga!

2007-10-27 @ 19:58:53
URL: http://globalfamily.blogg.se
Postat av: Eva

heja på!

2007-11-08 @ 12:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0