Bye bye childhood!

Ikväll är jag 17 för sista gången. Jag ska ta mig en noga titt i spegeln innan jag somnar, och memorera min barndoms anletsdrag.
Enligt rykten ska mormor ha satt in en födelsedagsannons i morgondagens DN. Undrar om det står att jag är hennes lilla snuttbulle? När hon fyller år ska jag isåfall kontra med en annons där det står att hennes kålsoppa är vass.
Livet som 17 har varit actionfyllt. Det inleddes med mitt första besök i norrland... Jag är den norrländska präriens gudinna! Året avslutas med en bra hårdag och en skrattfylld balettlektion, och en undran om morgondagens gåvor... Jag är materialist! Kvällen kommer färgas i banan och grädde och choklad av mammas marängswiss. Som 17 fick jag 8 MVGn och en resa till Etiopiens bergiga landskap. Jag kunde då och då få en finne på näsan, och kunde skratta åt bajs utan att skämmas. Jag var ju 17? Då får man skratta åt sånt. Och ha trosor på huvudet. /Susanne

image32

Kommentarer
Postat av: anna

hoppas att du får en bra födelsedag =)
och kom ihåg att det faktiskt finns liv efter 17... då jag känner mig gammal brukar jag tänka såhär "jag blir faktiskt aldrig yngre än vad jag är precis just nu, idag". då får man paniktankar att göra något skitkul för att man aldrig mer kommer vara så ung!

2007-10-22 @ 23:19:07
Postat av: Peggy

Det var en svårt bra tanke! Kanske borde jag skriva en dikt om din hårfärg..

2007-10-23 @ 12:43:56
URL: http://globalfamily.blogg.se
Postat av: matilda

Susse Susse Susse, tänk att du blivit såå stor! Du är den första som fyllt 18 sedan Global-bloggen startades.. Det är något alldeles särskilt det!

Hoppas nu att du får en underbart global födelsedag och att du känner all vår kärlek!

2007-10-23 @ 14:37:51
URL: http://globalfamily.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0